Futsal

Futsal 2023 Final4 – Åkirkebyhallerne  

Sæsonafslutning og dermed det nye tiltag Final4 er næsten klart.  

Der afvikles semifinaler og finaler af 2 x 10 min. varighed for U12-U14-U17 piger og drenge.  

U17 Drenge M vil der som forsøg afvikles en finale på 2 x 10 min. effektiv spilletid  

Vi har valgt at lade de enkelte årgange følges ad, til en forhåbentlig fornøjelige dag i Åkirkebyhallerne.  

Hal B er reserveret til opvarmning for de enkelte hold, så de er klar til kampstart. Benyt jer af tilbuddet, der medbringes selv bolde til opvarmning. Søndagens 2 finaler for U17 piger og U17 drenge er det dog kun muligt med opvarmning i hal A, grundet samfunds relateret aktivitet i hal B.  

Lørdag den 18. februar

09:00 – U12 drenge 1: Svaneke2- Svaneke1 

09:30 – U12 drenge 1: ASG - Viking  

10:15 – U12 drenge 1 finale  

11:00 – U12 pige: ASG - ÅIF

11:30 – U12 pige: Svaneke1 -Svaneke2

12:15– U12 pige finale 

13:00 – U14 drenge 1: ÅIF - Svaneke  

13:30 – U14 drenge 1: Nexø 3 - Viking/Knudsker 4    

14:00 – U14 drenge M: RIK 1 - Nexø  

14:30 – U14 drenge M:  Viking/Knudsker 1 - RIK 2  

15:00 – U14 drenge 1 finale  

15:45 – U14 drenge M finale  

Holdene skal være klar til kampstart i hal A – der er 5 min. halvleg.  

 

Søndag den 19. februar

10:00 – U17 drenge 1: ÅIF/Knudsker2 - Svaneke  

10:30 – U17 drenge 1: Viking - Hasle/Nyker 

11:00 – U17 pige: RIK1 - Viking  

11:30 – U17 pige: RIK2 - ÅIF

12:00 – U17 drenge 1 finale  

12:45 – U17 drenge M:  RIK1 - Nexø  

13:15 – U17 drenge M:  ÅIF/Knudsker1 - RIK2  

13:45 – U17 pige finale  

14:30 – U17 drenge M finale  

Holdende skal være klar til kampstart i hal A – der er 5. min halvleg.  

 

INSTRUKS FOR HALLEDELSE  2023 

Følgende materiel, til brug for halledelse. Tilsendes fra DBU Bornholm kontor ca. 1 uge før stævnets afvikling. 

  • Resultatskemaer (gælder ikke ved børnestævner U/6 – U/8 – U/10) 
  • Ved børnestævner udarbejdes kampprogram og tilsendes senest torsdag før stævne 

Opfordr klubberne til at indberette resultat med det samme i app. F.eks. hjemmehold. Det gør, at rækken opdateres løbende, og alle kan se række resultater med det samme. En bedre oplevelse for alle.  

Det er altid hjemmeholdet, der skal indtaste resultatet efter endt stævne, men som sagt gerne løbende.  

Resultater påføres skema og sendes til DBU Bornholm kontor senest 5 hverdage efter stævnedag på turnering@dbubornholm.dk

 Et foto af skemaet er fint, og bruges kun som supplement til evt. glemt resultat registrering. 

Ved U/10 piger og drenge ser vi gerne holdkort. Der registreres ikke resultater. 

 

Halledelsen skal huske følgende: 

  • Ved børnestævner er det halledelsens opgave at sørge for fælles start og stop af tid 
  • Ved futsal stævnerne skal der ikke opsættes bander 
  • Ved inde-klassik skal det sikres at den lokale hal har opsat bander.  
  • Medbring bolde. Størrelser: 

U/6 & U8 drenge & piger: 310 til 330 gram (f.eks. Select Talento 11)
U/10 & U12 drenge og piger: 350 til 370 gram (f.eks. Select Talento 13) 
U/14 drenge og piger: 400 til 440 gram (f.eks. Select Futsal super 
U/17 drenge/piger og ældre: 400 til 440 gram (f.eks. Select Futsal super) 

  • Medbring gerne 7 veste til brug for afvikling  
  • Passe ur og resultattavle 
  • Udfylde resultatskema 
  • Spilletid fremgår af www og app  
  • Ved børnestævner U/6 – U/8 kan der reguleres på spilletid efter syn og skøn.